Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024

Καταστρέφουν τα δάση τα αιολικά πάρκα ;;;

 Είναι η μεγάλη κραυγή των «οι – κολο – γων»! χωρίς ερωτηματικά.

Να δούμε όμως τι μας πληροφορούν τα δεδομένα.

Ο διαδικτυακός χάρτης των αιολικών πάρκων σε συνδυασμό με το google erth μας πληροφορούν ότι η μόνη περιοχή που υπάρχουν αιολικά πάρκα σε κορυφές βουνών που είναι ταυτόχρονα δάση είναι ο Έβρος.

* Όλα τα υπόλοιπα βρίσκονται σε βουνοκορυφές χωρίς ίχνος βλάστησης.

  Η κοπή δέντρων σε δάση όμως προκαλείται κυρίως από τις αντιπυρικές ζώνες.

Η ιστοσελίδα του δασαρχείου μας πληροφορεί με τα παρακάτω.

Οι αντιπυρικές ζώνες εντός της περιμέτρου της καμένης έκτασης στον Έβρο είναι 350Km με 10 περίπου μέτρα πλάτος. Η έκταση των αντιπυρικών ζωνών είναι 3.500 στρέμματα.

Από την ιστοσελίδα του χάρτη των ανεμογεννητριών προκύπτει ότι στον Έβρο υπάρχουν περίπου 250 ανεμογεννήτριες. Το εμβαδόν για την κάθε μία είναι περίπου 700 τετρ. μέτρα.

Άρα το εμβαδόν της έκτασης που καταλαμβάνουν όλες οι ανεμογεννήτριες είναι περίπου 175 στρέμματα.

 Συμπέρασμα: Τα κομμένα δέντρα λόγω των ανεμογεννητριών είναι έκτασης 175 στρεμμάτων και τα κομμένα δέντρα των αντιπυρικών ζωνών είναι έκτασης 3.500 στρεμμάτων.

  Σε ποσοστά τα 175 στρέμματα είναι το 5%.

Οι κοπτόμενοι από αγωνία για το δάσος οφείλουν να απαντήσουν στα ερωτήματα.

1. Να περιοριστούν οι αντιπυρικές ζώνες για να μην χάνεται δάσος;

2. Να χαθούν τα πρόσθετα συστήματα πυρασφάλειας που συνοδεύουν τις εγκαταστάσεις των ανεμογεννητριών; Και βεβαίως οι δρόμοι πρόσβασης σε αυτές που αποτελούν πρόσθετες αντιπυρικές ζώνες;

Περισσότερα

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024

Όταν και το παιχνίδι έγινε μάθημα...

   Περνώντας έξω από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου συχνά βλέπεις πολλά αυτοκίνητα και ασυνήθιστα πολλές γυναίκες. Αν από περιέργεια σταματήσεις να δεις τι γίνεται θα αντικρίσεις το εξής θέαμα.

  Γεμάτη η κερκίδα με νεαρούς γονείς και στο γήπεδο μέσα δεκάχρονα ή και μικρότερα παιδάκια να προσπαθούν κάποιοι να τα μάθουν να κλωτσάνε την μπάλα.

  Οι γονείς απ’ έξω βλέπουν τον γιό τους ως νέο Μαραντόνα και τα μικρά μάλλον μέσα τους θα βλαστημούν για την τύχη τους.

  Ας σκεφτούμε τον διάλογο μάνας ή πατέρα με τον γιό. «Γιωργάκη τελείωνε τα μαθήματά σου γιατί 7 με 8 έχεις ποδόσφαιρο».

  Και το ποδόσφαιρο έγινε μάθημα !!!!!

  Τι ήταν το ποδόσφαιρο στα νιάτα των σημερινών πενηντάρηδων και άνω; Ήταν η χαρά της ελευθερίας. Ήταν η ώρα που τα παιδιά αυτοδιδάσκονταν στην αλάνα ή σε προαύλια σχολείων, να μοιράζουν ρόλους, να κάνουν φίλους, να τσακώνονται και να τα ξαναβρίσκουν.

  Τα παιδιά μάθαιναν μόνα τους, δεν τα μάθαιναν κάποιοι άλλοι. Μάθαιναν την ζωή, τους χαρακτήρες.

  Ήταν η εποχή που μας κυνήγαγαν οι γονείς να διαβάσουμε «πάλι για μπάλα πήγες; Πότε θα διαβάσεις».

  Βέβαια σήμερα δεν υπάρχει το πότε θα διαβάσεις είναι και αυτό ελεγχόμενο. Πληρώνεις κάποιους να σκέφτονται αντί για τα παιδιά σου.

  Τα παιδιά έχουν μηδέν χρόνο για να αυτενεργήσουν (να διαβάσουν ή να παίξουν μόνα τους, χωρίς πρόγραμμα).

  Η τραγωδία του φροντιστηρίου αρχίζει από την Α΄ δημοτικού. Είναι γεμάτοι οι δρόμοι τα απογεύματα με παιδάκια με μορφή χελώνας, φορτωμένα με μια τσάντα στην πλάτη να μπαινοβγαίνουν σε φροντιστήρια.

  Αν ρωτήσεις γονέα γιατί το παιδί σου το στέλνεις φροντιστήριο στα μαθηματικά, θα σου απαντήσει ότι δεν είναι καλός ο καθηγητής στο σχολείο. Αν τον ρωτήσεις πότε έγραψε το παιδί του στο φροντιστήριο θα μάθεις ότι το έγραψε πριν ανοίξουν τα σχολεία. Το έγραψε όταν ακόμα δεν ήξερε ποιος θα είναι ο καθηγητής του.

  Το έστειλε στο φροντιστήριο πολύ απλά γιατί το έστειλε και ο γείτονας !!!

  Είμαστε η κοινωνία των άβουλων όντων των καθοριζόμενων από την συμπεριφορά του κάθε γείτονα.

  Οι καρποί αυτής της αρρωστημένης κοινωνίας είναι πλέον φανεροί. Είναι τα παιδιά μας.

  Τα παιδιά μας που ποτέ δεν αφήσαμε ελεύθερα να παίξουν και να μεγαλώσουν φυσιολογικά.

  Είναι τα παιδιά μας που ο γείτονας επέβαλε πως θα τα μεγαλώσουμε!